Open Hive Shield for Seeeduino Stalker / Arduino Pro (3.3 V) and Yun / Uno (5 V)

Fritzing files for

Gerber files for

You can use the Fritzing files for ordering PCBs at Fritzing Fab operated by Aisler. Or you can download the Fritzing Software and modify the shields. You can also export the shields as Gerber files and produce PCBs at any other PCB service.

Caution: The shield for the Seeeduino Stalker 3.1, this is version v0.2.0, is not working with the RFM69 modules! Only for the use with GPRSbee / GSM/GPRS, the reason is a bit frustrating but read by our own.

PCB view stalker-shield_v0.2.0.fzz

Fixation of the bigger parts (ADS1231 as load cell IC) with some tape makes soldering a bit more easy.

Some “Vogelfutter”: Capacitors and resistors in a 0805 form factor:

Soldering the RFM69 modules. For the right adjustment have a look at the Ant pin on the module and the Ant on the PCB. In case you will use the shield with a GPRSBee / SIM800 module you do not need this radio modules. You can use GSM or RFM69 not both at the same time!

Putting the shield on top an Uno helps soldering. Btw. there is also a 5 V version for the Arduino Uni and Arduino Yun.

Cutting ICSP connectors. You need this for the RFM69 only.

Next step: Screw terminals!

Antennas!

Looks like a small swarm.

Done!

Finally as node with GSM;support and Seeeduino Stalker.

Or the 5 V version as shield: Arduino Yun gateway or (RFM) data collector and local webserver.

2 Likes

Schon mal ĂĽber Produktfotografie nachgedacht?

??? Sinse so schlecht?

dachte auch erst, daĂź es so gemeint war, wie Du es auch verstanden hast - was mich wunderte, denn ich fand die Bilder gut. Genauso meinte es @einsiedlerkrebs auch, wie sich aber herausstellte!

Holger wollte mal ein größeres Gestell mit zwei oder noch mehr Lampen an die Grüntaler vermachen für so Detailfotos. Habe schon befürchtet, dass nun ich meinen Keller leerräumen müsste. ;-)

nee, ganz richtig, ich meinte den Berufszweig, nicht die Dienstleistung…

A post was merged into an existing topic: Nachbau des Open Hive GSM-Sensorknotens (auf Seeeduino Stalker-Basis)

Mini-CheatSheet, weil ich immer Fritzing aufmachen muss, das PCB laden muss nur um zu schauen welcher Pin an welcher Schraubklemme anliegt. [todo] Nächstes mal besser gleich auf die Leiterplatte drucken!

2 Likes